Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Reologické vlastnosti asfaltových pojiv
Pěnčík, Michal ; Mondschein,, Petr (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na reologické vlastnosti asfaltových pojiv a směsí. Zejména je popisována změna těchto vlastností u vzorků asfaltových pojiv a směsí, podrobených laboratornímu stárnutí, simulující reálný stav po zabudování ve vozovce. V teoretické části je pojednáno o reologii jako takové a metodách simulujících stárnutí asfaltových pojiv a směsí. Praktická část zahrnuje popis přípravy vzorků pojiv a směsí, které byly následně zkoušeny. Nejprve bylo provedeno stárnutí asfaltové směsi metodou BSA (Braunschweiger Alterung), vyrobena tělesa pro zkoušku modulu tuhosti na směsích a vyzkoušena. Ze zbylé směsi bylo vyextrahováno pojivo. Hlavní těžiště zkoušek pojiva je soustředěno k využití dynamického smykového reometru (komplexní modul tuhosti, dynamická viskozita). Na závěr jsou výsledky zkoušek vzájemně porovnány.
Reologické vlastnosti asfaltových pojiv
Coufalík, Pavel ; Bačová,, Katarína (oponent) ; Komačka,, Jozef (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá reologií asfaltových pojiv a změnou vlastností v průběhu životnosti ve vozovkách pozemních komunikací. V teoretické části je popsán princip stárnutí asfaltových pojiv a způsoby simulace stárnutí v laboratoři. Dále jsou popsány základní reologické modely a na ně navazující laboratorní zkoušky, které se používají při hodnocení asfaltových pojiv. V praktické části jsou silniční asfalty podrobeny vybraným metodám laboratorního stárnutí a jsou posuzovány pomocí empirických a funkčních zkoušek. Jednotlivé metody stárnutí jsou porovnány mezi sebou a zároveň je hledán vztah mezi realitou a laboratorním stárnutím. V další části práce je do vybraných silničních asfaltů přidáván visbreakingový zbytek (VFCR) a je zjišťován jeho vliv na reologické vlastnosti v průběhu stárnutí asfaltového pojiva. Výsledky získané v rámci disertační práce byly použity pro sestavení certifikovaných metodik s názvem: „Metodika pro hodnocení silničních asfaltů z hlediska náchylnosti k termooxidačnímu stárnutí“ a Metodika popisující laboratorní stárnutí asfaltových směsí“. V závěru jsou shrnuty výsledky disertační práce.
Využití běžného R-materiálu v asfaltových směsích
Přívara, Jakub ; Coufalíková, Iva (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou přidávání R-materiálu do obrusných vrstev netuhých asfaltových vozovek. Konkrétně se jedná o směs typu SMA 11S. V teoretické části práce je rozebrána problematika ekologie a s ní související recyklace. Praktická část spočívá ve vyextrahování asfaltového pojiva ze vzorků směsí SMA s různým procentuálním zastoupením R-materiálu a provedení základních empirických a funkčních zkoušek na takto získaném pojivu. Dále potom ověření vlastností modifikovaného pojiva používaného v těchto kvalitních směsích typu SMA.
Využití rychle reagujícího SBS polymeru při výrobě asfaltových směsí
Dohnálek, Jakub ; Dašek, Ondřej (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je výzkum modifikace asfaltového pojiva pomocí rychle reagujícího polymeru SBS. Teoretická část se zabývá úvodem do problematiky asfaltových pojiv, jejich výrobou, chemickými a fyzikálně mechanickými vlastnostmi. Krátce je popsáno značení asfaltových pojiv a jejich použití v asfaltových směsích. Na konec jsou detailně popsány současné způsoby modifikace a představeny významné modifikátory. V praktické části jsou podrobně popsány tři použité zkoušky (bod měknutí, vratná duktilita a penetrace). Jsou představena zkoušená asfaltová pojiva (20/30, 30/45, 70/100, PMB 25/55-55 a PMB 45/80-50) a rychle reagující polymer SBS. Z nich jsou vytvořeny vzorky se dvěma hmotnostními podíly SBS, 7,5 % a 10 %. Pro smíchaní asfaltového pojiva a SBS byly použity dvě doby míchání, 60 sekund a 600 sekund. V závěru jsou výsledky vyhodnoceny a okomentovány. Rovněž jsou doporučeny další směry výzkumy v této oblasti.
Využití rychle reagujícího SBS polymeru při výrobě asfaltových směsí
Dohnálek, Jakub ; Dašek, Ondřej (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je výzkum modifikace asfaltového pojiva pomocí rychle reagujícího polymeru SBS. Teoretická část se zabývá úvodem do problematiky asfaltových pojiv, jejich výrobou, chemickými a fyzikálně mechanickými vlastnostmi. Krátce je popsáno značení asfaltových pojiv a jejich použití v asfaltových směsích. Na konec jsou detailně popsány současné způsoby modifikace a představeny významné modifikátory. V praktické části jsou podrobně popsány tři použité zkoušky (bod měknutí, vratná duktilita a penetrace). Jsou představena zkoušená asfaltová pojiva (20/30, 30/45, 70/100, PMB 25/55-55 a PMB 45/80-50) a rychle reagující polymer SBS. Z nich jsou vytvořeny vzorky se dvěma hmotnostními podíly SBS, 7,5 % a 10 %. Pro smíchaní asfaltového pojiva a SBS byly použity dvě doby míchání, 60 sekund a 600 sekund. V závěru jsou výsledky vyhodnoceny a okomentovány. Rovněž jsou doporučeny další směry výzkumy v této oblasti.
Reologické vlastnosti asfaltových pojiv
Coufalík, Pavel ; Bačová,, Katarína (oponent) ; Komačka,, Jozef (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá reologií asfaltových pojiv a změnou vlastností v průběhu životnosti ve vozovkách pozemních komunikací. V teoretické části je popsán princip stárnutí asfaltových pojiv a způsoby simulace stárnutí v laboratoři. Dále jsou popsány základní reologické modely a na ně navazující laboratorní zkoušky, které se používají při hodnocení asfaltových pojiv. V praktické části jsou silniční asfalty podrobeny vybraným metodám laboratorního stárnutí a jsou posuzovány pomocí empirických a funkčních zkoušek. Jednotlivé metody stárnutí jsou porovnány mezi sebou a zároveň je hledán vztah mezi realitou a laboratorním stárnutím. V další části práce je do vybraných silničních asfaltů přidáván visbreakingový zbytek (VFCR) a je zjišťován jeho vliv na reologické vlastnosti v průběhu stárnutí asfaltového pojiva. Výsledky získané v rámci disertační práce byly použity pro sestavení certifikovaných metodik s názvem: „Metodika pro hodnocení silničních asfaltů z hlediska náchylnosti k termooxidačnímu stárnutí“ a Metodika popisující laboratorní stárnutí asfaltových směsí“. V závěru jsou shrnuty výsledky disertační práce.
Využití běžného R-materiálu v asfaltových směsích
Přívara, Jakub ; Coufalíková, Iva (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou přidávání R-materiálu do obrusných vrstev netuhých asfaltových vozovek. Konkrétně se jedná o směs typu SMA 11S. V teoretické části práce je rozebrána problematika ekologie a s ní související recyklace. Praktická část spočívá ve vyextrahování asfaltového pojiva ze vzorků směsí SMA s různým procentuálním zastoupením R-materiálu a provedení základních empirických a funkčních zkoušek na takto získaném pojivu. Dále potom ověření vlastností modifikovaného pojiva používaného v těchto kvalitních směsích typu SMA.
Reologické vlastnosti asfaltových pojiv
Pěnčík, Michal ; Mondschein,, Petr (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na reologické vlastnosti asfaltových pojiv a směsí. Zejména je popisována změna těchto vlastností u vzorků asfaltových pojiv a směsí, podrobených laboratornímu stárnutí, simulující reálný stav po zabudování ve vozovce. V teoretické části je pojednáno o reologii jako takové a metodách simulujících stárnutí asfaltových pojiv a směsí. Praktická část zahrnuje popis přípravy vzorků pojiv a směsí, které byly následně zkoušeny. Nejprve bylo provedeno stárnutí asfaltové směsi metodou BSA (Braunschweiger Alterung), vyrobena tělesa pro zkoušku modulu tuhosti na směsích a vyzkoušena. Ze zbylé směsi bylo vyextrahováno pojivo. Hlavní těžiště zkoušek pojiva je soustředěno k využití dynamického smykového reometru (komplexní modul tuhosti, dynamická viskozita). Na závěr jsou výsledky zkoušek vzájemně porovnány.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.